Viktig Info: Opptak av båt og opplag

Bjørn Steinar Nystrand, 26. September 2025


Det er tid for opptak av båt for mange og i år kommer vi til å ha litt mer planlagte føringer enn de siste årene. Grunn til det er at det er mye logistikk som skal foregå på relativt kort tid og på relativt liten plass. 

Derfor er det viktig med en god plan så dette blir en hyggelig opplevelse for alle.

1. Tilkjøring av hengere

Skal du mellomlagre henger, så gjør avtale med styret om plassering og periode. Merk utstyret så vi får tak i eier om det må flyttes.

2. Opplag i havna

- Opplagsavgift skal være betalt og du skal plassere utstyr etter anvisning fra styret.
- Båt, henger, krybbe osv, alt utstyr skal være merket med navn og nummer.
- Felt A og B er merket opp, felt C må plasseres etter kart og terreng.


Her er oversiktskart over opplagsplass og årets plan:

opplag 2025

3. Båtplass

Når du tar opp båten skal tau, landstrømskabler og annet løst utstyr fjernes. Dette er nytt av året, og tatt inn i havnereglementet. Årsaken er å begrense faren for at isen river i tau og dermed sliter på bryggeanlegget, og for at vi skal kunne gjøre vedlikehold uten å fjerne en masse privat utstyr. 

Tau som ikke er tatt inn av medlemmene 1. desember blir fjernet av bryggesjefene og kastet!

 

4. Vinteren kommer

Vi skal ha høstdugnad 4. oktober, da stenges bl.a. vannet på bryggene. Det er fortsatt vann tilgjengelig i utekrana på klubbhuset.

Brygge 5 og junior brygge tas inn rundt midten av oktober. Nærmere info kommer. 



Tilbake